jak nie przegub zewnętrzny to co ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • fokus40
    Classic
    • 2012
    • 19

    jak nie przegub zewnętrzny to co ?

    Zamieszczone przez vaz
    patrykL napisał/a:
    Yunior81, mialem dwukrotnie wymieniane i dalej trzeszczy, moje zdanie - szkoda cennego czasu


    mam podobne podejście do tego... ... może kiedyś w akcie desperacji kupię dobre zamienniki lub jakieś poliuretanowe
    Po 2 wymianach również sobie odpuściłem...
  • karuzel
    Ambiente
    • 2011
    • 210

    #2
    jak nie przegub zewnętrzny to co ?

    Witam

    Przy skręcie w prawo z napędem, z prawej strony słychać stukanie/chrobotanie. Wymieniony został prawy przegub zewnętrzy ale problem nie zniknął. Nie słychać teraz chrobotania za każdym razem jak wcześniej ale może to wina zmiany opon, które przy okazji samochodu na podnośniku zostały zmienione. Gdzie dalej szukać przyczyny?

    Komentarz

    • dziadekk
      Rider
      • 2011
      • 355
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Może lewy będzie się kończył, bo łozysko rozpoznałbyś?

      Komentarz

      • karuzel
        Ambiente
        • 2011
        • 210

        #4
        dziadekk stuki słychać ewidentnie z prawej strony także chyba lewy przegub w grę nie wchodzi. Może i łożysko, tylko właśnie stuki/chrobotanie występuje jedynie przy dodawaniu gazu i oczywiście mogę się mylić ale łożysko by stukało nawet przy wchodzeniu w zakręt na luzie (chyba, że nie mam racji). Zastanawiam się czy pod uwagę nie brać wewnętrznego. Może ktoś napisać jakie są objawy zużycia przegubu wewnętrzego?

        Komentarz

        • dziadekk
          Rider
          • 2011
          • 355
          • Octavia II (1Z3)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Podobno wewnętrzne prawie się nie psują, tak łozysko nawet na luzie w łuku byś słyszał. Ciekawy przypadek

          Komentarz

          • daneczek76
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 3642
            • Toyota

            #6
            Łożysko by huczało a nie stukało - a jak wewnętrzny przegub? jesli przy jeździe na wprost puka i kierownica drży może być jego wina.
            Co do wniosków która strona to kiedyś w golfie pukało i wydawało mi się że to lewa strona, jednak okazało się że z prawej strony puka i to wewnętrzny - tak się niosło po aucie.
            [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

            Komentarz

            • karuzel
              Ambiente
              • 2011
              • 210

              #7
              daneczek76 wewnętrzny raczej odpada bo stukanie występuje tylko przy skręcie i to teraz nie zawsze, ale co do strony to po Twojej wypowiedzi sprawa do zastanowienia i sprawdzenia.

              Komentarz

              • robekcool
                RS
                • 2009
                • 2041
                • Octavia II (1Z3)
                • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                pytanie, czy jest to pojedyńcze stuknięcie czy terkotanie? jeśli jedno puk ( szur) to łożysko i wcale nie musi szumieć ( wyć). przeguby natomiast wiadomo jak sprawdzić bez podnoszenia...
                www.k-mot.pl
                Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                Autoholowanie.
                Robert Kulma

                Komentarz

                • mesiek
                  Classic
                  • 2011
                  • 39

                  #9
                  polecam sprawdzić łożysko górnego mocowania Macphersona, jedna osoba niech kręci kierownicą a druga nasłuchuje co się dzieje pod maską...
                  Krzysztof

                  Komentarz

                  • krzys301
                    Ambiente
                    • 2007
                    • 244
                    • Octavia I (1U2)
                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    tez stawiam na lozysko w kolumnie mc phersona. mialem podobnie, tylko ,ze w oplu

                    Komentarz

                    • djwyrebas
                      Ambiente
                      • 2011
                      • 214

                      #11
                      u mnie to były odkręcone śruby od korbowodów , dawały o sobie znać tylko przy mocnym skręcaniu.
                      gazu, bo dogania nas starość!

                      Komentarz

                      • arjo1
                        Classic
                        • 2011
                        • 7

                        #12
                        W mojej octavce też mam podobne objawy - dziwne zgrzyty dobiegające z przodu samochodu. Słychać je tylko i wyłącznie w następującej sytuacji: przy skręcie w lewo i przy jednoczesnym dodawaniu i odejmowaniu gazu(szarpanie) np. poruszanie się po rondzie. W zawieszeniu nie ma luzów, przeguby wyglądają na ok. Problem pojawił się przed zimą po wymianie amortyzatorów. Niestety jeszcze nie zdiagnozowałem problemu ale może to będą łożyska Macphersona bo niestety tych nie wymieniałem. Problem się nie pogłębia.

                        Komentarz

                        • karuzel
                          Ambiente
                          • 2011
                          • 210

                          #13
                          U mnie dodatkowa dziwna sprawa, że nie mogę bezpośrednio sprawdzić czy to przegub zewnętrzny na podstawie skrętu kół i nagłego ruszenia (przy wyeksploatowanym przegubie podobno wtedy go słychać - taka metoda zazwyczaj polecana). Chrobotanie pojawia się w momencie np. zjazdu z rąda na 2-gim biegu lub skręcie w prawo bez zatrzymania samochodu przed zakrętem. Jeżeli stoję na światłach na skrzyżowaniu i skęcem w prawo, po ruszeniu i wchodzeniu w zakręt na jedynce nic nie słychać.

                          Komentarz

                          • mesiek
                            Classic
                            • 2011
                            • 39

                            #14
                            Chrobotanie pojawia się w momencie np. zjazdu z rąda na 2-gim biegu lub skręcie w prawo bez zatrzymania samochodu przed zakrętem. Jeżeli stoję na światłach na skrzyżowaniu i skęcem w prawo, po ruszeniu i wchodzeniu w zakręt na jedynce nic nie słychać.
                            Dalej uparcie twierdzę że to łożysko mc phersona
                            Krzysztof

                            Komentarz

                            • karuzel
                              Ambiente
                              • 2011
                              • 210

                              #15
                              mesiek a da to się w jakiś prosty sposób sprawdzić? i ile takie łożysko kosztuje?

                              Komentarz

                              Pracuję...